انتخاب برگه

یک برنامه جدید در ویندوز ساختم با اسم RADFastFolders. این برنامه را با این هدف ساختم تا به فایل‌ها و یا فولدرهای پراستفاده به سریعترین شکل ممکن دسترسی پیدا کنیم.

ایده ساخت این برنامه موقعی که پایان نامه ارشد را مینوشتم به ذهنم آمد. هر روز نیاز بود که برای شروع نوشتن پایان نامه حدود ۴ یا ۵ فولدر یا فایل تکراری را باز کنم و این پروسه بعد از مدتی کسل کننده و همچنین زمانبر می‌نمود. تصور کنید وقتی که ویندوز بالا می‌آمد باید کارهای زیر را انجام میدادم.

۱- my computer (همان This PC) را باز میکردم.
۲-از قسمت Quick access فولدرهایی را که پین کرده بودم باز میکردم. (البته میشد به جای روش یک و دو چندتا شرت‌‌کات توی دسکتاپ ساخت ولی من شلوع کردن بیخودی دسکتاپ را دوست ندارم.)
۳- از فولدرهای باز شده فایل‌های مورد نظرم (مثلا یک فایل ورد) را پیدا و اجرا میکردم.
۴- و تازه شروع میکردم به پایان‌نامه نویسی 🙂

هر چند شاید کل این فرآیندها را که سریع انجام بدهی چیزی در حد یک دقیقه باشد اما همین یک دقیقه هم برای من طاقت فرسا به نظر می‌آمد. یک اصل وجود دارد که هر چه به یک کاری دسترسی راحتتری داشته باشیم، آن کار را نسبت به کارهای با دسترسی دشوارتر(یا کمتر راحتتر) با علاقه و رغبت بیشتری انجام میدهیم. همه این عوامل دست به دست داد تا یک برنامه کوچک در جهت حل این مشکل بنویسم. پروسه بالا پس از ساختن برنامه برای من به شکل زیر تغییر پیدا کرد. پس از بالا آمدن ویندوز کارهای زیر لازم بود:

۱- برنامه به صورت اتوماتیک اجرا شده بود و من فقط دکمه run all را کلیک میکردم.

به این شکل در کمترین زمان میتوانستم تمامی فولدرها و فایل‌های مورد نیازم را اجرا کنم.

برنامه RADFastFolders را آن موقعها به صورت دمو نوشتم در حد رفع نیازهای خودم اما بعدها به این فکر کردم که آن را توسعه بدهم تا افراد بیشتری بتوانند بر اساس نیازهایشان از قابلیت‌های این برنامه استفاده کنند. چند وقت پیش بالاخره کار توسعه و نوشتن برنامه برای انتشار عام را تمام کردم. از لینک دانلود میتوانید این برنامه را به صورت رایگان دریافت کنید. برنامه قطعا جا برای بهبود دارد بنابرین خوشحال میشوم اگر نظر و یا پیشنهادی در مورد برنامه داشتید، مطرح کنید.

۶۸ Downloads

 

در مورد نحوه کار با برنامه نیز راهنمایی درون محیط نرم‌افزار نوشتم اما میتوانید ویدیوی معرفی نرم‌افزار در یوتیوب را نیز تماشا کنید.

منبع تصویر اول