انتخاب برگه

امروز یک درخت را در آفریقا کاشتم. البته بدون آنکه نیاز باشد به آفریقا بروم.

مدتی است به طور منظم از برنامه‌ای به اسم Forest برای افزایش کارایی در برنامه‌هایم استفاده می‌کنم. نحوه کار این برنامه به این شکل است که به ازای مدت زمانی که شما صرف کار و پروژه‌ خود می‌کنید مقداری امتیاز به شما می‌دهد(البته این امتیاز را می‌توانید از طریق دونیت کردن به برنامه نیز به دست آورید.) که از آن می‌توانید در آینده برای کارهایی چون کاشتن درختان واقعی استفاده کنید!

هنگامی که کار می‌کنم برنامه را اجرا می‌کنم و تا زمانی که تایمر به پایان برسد تعهد من این است که با تمرکز کامل (البته تا حد ممکن) بر روی پروژه‌هایم وقت بگذارم. بعد از اتمام فرآیند یک سری درخت مجازی (حتی می‌توانید درخت مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید) در صفحه شخصی‌ام دارم که با دیدن آنها می‌توانم به رضایت درونی‌ام کمک کنم. بعد از اینکه امتیازات مجازی به ۲۵۰۰ رسید، می‌توان این امتیاز را صرف کاشتن درخت‌های واقعی کرد که توسط سازمان “درختان برای آینده” کاشته خواهند شد. به این شکل که گروه فارست از طرف شما به این سازمان کمک مالی خواهد کرد تا درختی را در یکی از کشورهای آفریقایی (در حال حاضر ۵ کشور آفریقایی) از سمت شما بکارند.

جنگل مجازی در برنامه فارست

نفع این درختان علاوه بر کمک به پایداری محیط زیست، کمک به مردم نیازمندی خواهد بود که می‌توانند از منافع اقتصادی درختان کاشته شده بهره‌مند شوند. همچنین این سازمان از کمک‌های مالی دریافت شده در جهت آموزش افراد علاقه‌مند در زمینه‌هایی چون کشاورزی محلی نیز استفاده می‌کند.

تا کنون بالغ بر ۲۰۰ میلیون درخت توسط این نهاد کاشته شده است که زندگی بالغ بر ۱۵۰ هزار انسان را متحول ساخته است. انسان‌هایی که گاهی داشتن یک میوه در زندگیشان می‌تواند مرز میان زندگی و مرگشان باشد.

به شخصه فکر می‌کنم کار کردن زمانی لذت بخش است که بدانیم کار ما نفعی هر چند کوچک برای افرادی به جز خودمان خواهد داشت.

رضا عاشوری
۵ فروردین ۱۴۰۰